|
Post by Moriquendi on Aug 31, 2010 10:40:04 GMT -5
Ooh! Jah det vikingsverdet er faktisk ganske fint! De hadde det på outland når jeg var der sist, og det var ganske god feel på sverdet. Desverre var malejobben på detaljene ikke så heelt fine som på bildet... :/ Men jeg sendte mail til Calimacil, og en kan tydeligvis fikse opp detaljer med Warhammer maling (fra Games Workshop). Jeg blir ikke forundret om jeg er nødt til å gjøre det med mitt eget sverd. Men alt i alt! Det vikingsverdet er meget fint! Et av de finere! : D Det høres positivt ut^^ Malejobber er stort sett tvilsomt utført på det meste, så jeg regnet aldri med noe annet =p Ah, det er et godt tips egentlig. Har lyst til å prøve å male noe smått og pirkete også en gang (elsker sånt XD), så det kan jo eventuelt slås sammen^^ =)
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Sept 28, 2010 5:23:28 GMT -5
Hehe jah. Er desverre en del malejobber som er gjort skikkelig rævva... :/ Jeg gleder meg til å se hvordan det er gjort på sverdet jeg nå har bestilt. Hvis det er for dårlig skal det være en smal jobb å touche opp... men sverdet koster nok noe over 1300 og skrytes på til å være noen av de beste laiv sverdene i verden... såååh... Jeg krysser fingrene på at det er bra gjort. x) ja det er bare å kjøre på! : D Du kan sikkert sjekke outland Bergen og se om de har noe maling der. Hvis ikke er det også mulig å skaffe andre steder...
|
|
|
Post by Moriquendi on Sept 30, 2010 4:08:36 GMT -5
Hehe jah. Er desverre en del malejobber som er gjort skikkelig rævva... :/ Jeg gleder meg til å se hvordan det er gjort på sverdet jeg nå har bestilt. Hvis det er for dårlig skal det være en smal jobb å touche opp... men sverdet koster nok noe over 1300 og skrytes på til å være noen av de beste laiv sverdene i verden... såååh... Jeg krysser fingrene på at det er bra gjort. x) ja det er bare å kjøre på! : D Du kan sikkert sjekke outland Bergen og se om de har noe maling der. Hvis ikke er det også mulig å skaffe andre steder... Ja, sånt sett så burde malejobbeen virkelig være godt over gjennomsnittet i det minste =p De har maling på Outland i Bergen =) En ganske god del av warhammer-greier også, mener jeg. Inkludert Ringenes Herre.
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Oct 15, 2010 19:21:31 GMT -5
Hmmm... Malejobben var ikke sånn heidundrene godt gjennomført. Men det er egentlig ganske bra. Når jeg prøvde å touche det opp med maling ble det for "rent". Det så mer ut som noe som faktisk var malt. På den måten funker med andre ord den originale, litt skittne malestilen på sverdene best! Men å ha litt maling på for å fjerne malesøl er helt greit. ^^ Yay! : D Da er det bare å skrape sammen noen kroner og skaffe seg en boks. Det er meget avslappende å sitte å male en sen høstkveld også^^ elsker det! Ang nytt kostyme, så har jeg i tllegg til å få sverdet mitt kjøpt meg en gambeson! En gambeson er i all hovedsak en polstra jakke en kan bruke under ringbrynja, eller bare for seg selv. De har begynt å selge en del slik på outland i Oslo nå! Jakka kostet 600 kr, noe som er en ganske grei pris for en nybegynner gambeson. De litt bedre må en importere fra utlandet, og de koster fort over 1000 kr. Jeg er i alle fall meget fornøyd, og for dere som ikke har råd til rustning, kan en gambeson være et fantastisk første steg for å se mer krigersk ut. Ps: Den er ikke så veldig tjukkt polstret, så en ser ikke så tjukk ut i den. Videre er ermene knytet fast til selve jakka. Så en kan selv velge om en vil ha beskyttelse på armene sine, eller om en vil bare bruke jakka som en slags... vest... x)
|
|