|
Post by Daniel on Aug 17, 2010 7:43:34 GMT -5
Dette er en tråd opprettet for kostymeprat, her kan dere fortelle hva slags kostyme dere ønsker, hva dere allerede har av kostyme, og tilbake få kommentarer fra andre for å høre deres synspunkter om saken.
|
|
|
Post by LeStrange on Aug 17, 2010 9:33:10 GMT -5
Av kostymer har jeg bare alveører og zombiewalk-klærne. Og tryllestav. Men jeg ønsker meg en kappe og kjolen til Bellatrix LeStrange.
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 17, 2010 13:36:40 GMT -5
jeg kan vel sies å ha litt stuff... For å nevne det jeg bruker oftest: - Ullkappe - 2 knelange kjortler (en tin trening og en til finbruk) - middelalderish bukser i tjukk bomull - hvit ridderskjorte - knehøye skinnstøvler (så store at jeg kan stappe papirer, lommebok og kniv i dem ;D ) - ringbrynje - beret (hodeplagg) - ulljakke (egentlig fra militæret) - Hjemmemekka skjold (laiv) - Alveører Av våpen har jeg: - Pil og bue (ikke laiv) - 110 cm langt alvesverd (laiv) - pokkers stor øks/meatgrinder (laiv) ;D - lite begynnersverd/"sidearm" <-- les på engelsk Desverre ønsker jo mye å få mer hele tiden... så jeg har jo fortsatt et ønske om å enten skaffe meg en metallrustning eller en lærrustning å ha over ringbrynja. Videre sikler jeg litt for mye på calimacil-laiv sverd... aaah... the pain, the pain....
|
|
|
Post by Undomiel on Aug 17, 2010 14:25:27 GMT -5
- knehøye skinnstøvler (så store at jeg kan stappe papirer, lommebok og kniv i dem ;D ) Har knehøye skinnstøvler også, de er fra en kjærringbutikk ;D Du slår vel ikke den. Jeg har alveører, that's it. Spurte Outland om bestilling, så det ser ut som jeg bestiller meg Arwenkjole snart også Blir bra, trur jeg. En ting å starte med.
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 17, 2010 14:42:02 GMT -5
Tjaaah... Vet nå ikke jeg... :3 Bare det å få takk i skinnstøvler for menn gjør jo mine med en gang mer awesome! ;D (det ekke lett serru! O.o)
|
|
|
Post by Moriquendi on Aug 19, 2010 13:03:13 GMT -5
Tjaaah... Vet nå ikke jeg... :3 Bare det å få takk i skinnstøvler for menn gjør jo mine med en gang mer awesome! ;D (det ekke lett serru! O.o) Indeed. Skinnstøvler er definitivt ingen lett sak. -- Kan vel sies å ha litt utvalg, jeg også. En ser litt av det på bildet her: moriquendi88.deviantart.com/#/d2v95u8- Leather jerkin - Lin-skjorte med snøring - Skjorte med litt padding på armene - Viking-tunic i lin - Viking-tunic i ull - Ranger-greie i bomull - Tykk, grønn ullkappe - Grønn middelaldersak i ull med hette - Noen linbukser og litt lignende - Skinnboots - Bracere i solid lær - Flere lærvesker/punger til å ha på beltet - Middelalderbelte i lær - Bue (annen enn den på bildet), piler, kogger, flere sverd og kniver. Ymse småting. Av ting jeg vil få tak i med tiden: - Vikingsko - Relativt høye ullsokker laget med nålbinding (til å brukes sammen med vikingskoene) - Grønn ulltunic med inspirasjon fra Zelda (lage selv) - Brun ullkappe (lettere enn den jeg har. Lage selv) - Ringbrynje (og slagkofte) - Skjold (i solid tre med metallsak i midten. Skal lage selv)
|
|
|
Post by Daniel on Aug 22, 2010 7:38:30 GMT -5
Akk ja, sko er ganske vanskelig og få tak i når det kommer til slike kostymer. Har alltid problemer med det, spesielt siden jeg har så stor skostørrelse XD. Men heldigvis så har jeg fått tak i sko nå da, så det trenger jeg ikke og tenke på. Uansett dette er det utstyret jeg har:Grønn lang kappe Lær Rustning Ringbrynje Middelalderskjorte Belte Brun Bokse (Som ligner på typisk middelalderbokse) Middelaldersko Har diverse laiv våpen og ordentlige våpen slik som tohåndsverd, ethåndsverd, dolker, kniver, osv. Har også 10 piler (8 med røde fjær og 2 med hvite fjær), og har en sportsbue å et koger. Har et ekte Alvesverd. Har Aragorn sverdet Anduril og hans Stridersverd med slire. Har Legolas sine to kniver og Aragorn sin kniv. Men ja, det eneste jeg ønsker for øyeblikket er en bra stilig hjelm passende til resten av utstyret jeg har og nye laiv våpen. Ønsker meg for det meste dette laiv sentinel spydet: www.lrpstore.com/SENTINEL-SPEAR/p--795/Og et eller to slike alve laiv sverd: www.calimacil.com/weapons/bastard-swords/argalad.htmlEt skjold er også selvsagt noe og ønske seg, men det tror jeg heller jeg kommer til og lage en og kjøpe. Å ja, en ekte alvebue hadde ikke vært noe dårlig og få tak i heller XD.
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 23, 2010 5:57:43 GMT -5
en ekte alvebue hadde ikke vært noe dårlig og få tak i heller XD. Haha! og noen laiv sikkerhetspiler! Kjekt med de, for da kan du bruke buen til noe gøy! Skyte ned I Fervain Erthad medlemmer for eksempel... xD
|
|
|
Post by Daniel on Aug 23, 2010 7:33:27 GMT -5
Haha ja, uff nei ville ikke vært bra og skyte ned I Fervain Erthad medlemmer lol. Må nok skaffe laiv sikkerhetspiler også XD.
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 23, 2010 12:46:48 GMT -5
Haha! Nei... kunne vært ganske så negativt for veksten til gruppa. x)
|
|
|
Post by Elessar on Aug 25, 2010 18:17:53 GMT -5
Haha, så synd jeg ahr skaffet piler med ståltupp idag da x) Ønskelisten min er nederst i posten, de fleste har vel sett den før. jeg har svært lite egentlig. - Bue og 3 piler - En passende skjorte - Ett kort laiv sverd Lista blier vel lengre ettersom møllene fra pengboka forsvinner x) Attachments:
|
|
|
Post by Undomiel on Aug 29, 2010 3:16:27 GMT -5
Lista blier vel lengre ettersom møllene fra pengboka forsvinner x) Husk strømmen og husleie, kjære ;D For meg skulle alt vært så mye lettere, hvis jeg kunne sy. Men dessverre, vekser hender fra feil plass
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 30, 2010 9:25:49 GMT -5
Yay! Da var den avtalen ordnet. Outland i Oslo har tatt inn sverdet jeg har lagt ut bilde av her. Så innen kort tid skal jeg ha fått tak i Knights Emerald sverdet!
|
|
|
Post by Moriquendi on Aug 31, 2010 4:40:51 GMT -5
Yay! Da var den avtalen ordnet. Outland i Oslo har tatt inn sverdet jeg har lagt ut bilde av her. Så innen kort tid skal jeg ha fått tak i Knights Emerald sverdet! Yey, gratulerer^^ Jeg tror jeg har funnet ut at hvis jeg skal prøve laiving, så vil jeg ha dette: www.calimacil.com/weapons/longswords/ragnar.html
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 31, 2010 4:47:33 GMT -5
Ooh! Jah det vikingsverdet er faktisk ganske fint! De hadde det på outland når jeg var der sist, og det var ganske god feel på sverdet. Desverre var malejobben på detaljene ikke så heelt fine som på bildet... :/ Men jeg sendte mail til Calimacil, og en kan tydeligvis fikse opp detaljer med Warhammer maling (fra Games Workshop). Jeg blir ikke forundret om jeg er nødt til å gjøre det med mitt eget sverd. Men alt i alt! Det vikingsverdet er meget fint! Et av de finere! : D
|
|