|
Post by Moriquendi on Aug 20, 2010 10:16:58 GMT -5
Hei! Idéen til denne tråden har jeg stjålet fra Zelda Universe.
1. Du hører gjennom sangen som den forrige personen har lagt ut. 2. Du skriver hva du synes om den (litt av poenget er at du skal gi sangen en sjanse uansett hva det er og faktisk "høre" på den). 3. Så legger du ut en link til youtube med en sang du er veldig glad i. Det samme vil så bli gjort av personen etter deg.
Ta gjerne sanger og artister/band som ikke er kjent av alle, men som er spesielle for deg. Legg gjerne ved en liten beskrivelse av nettopp hvorfor du er glad i den.
Jeg begynner med: Midnight Choir - Talk to me (ignorer video)
Jeg er veldig glad i høsten. Dette er et band jeg definitivt forbinder med høst. Hele cd'en "All Tomorrow's Tears" har en fantastisk behagelig stemning som jeg virkelig er glad i.
Så da hører neste person gjennom denne sangen jeg har linket til og skriver hans/hennes mening. Så linker personen til en sang slik jeg har gjort og syklusen fortsetter. Jeg synes dette er en fin måte å kanskje oppdage ny musikk og gi andres smak en sjanse. Prøv å være åpen og hyggelig^^
|
|
|
Post by LeStrange on Aug 20, 2010 12:28:04 GMT -5
Syns sangen over her var avslappende. Ikke helt meg men den var koselig og jeg kan godt se for me selv gå rundt i skogen med den sangen spillende i ipoden ^^
Hmm. Ok. Min tur. Jeg tar dansescenen fra The Mask Of Zorro pga sangen er fin og det har vært en av mine absolutte yndlingsfilmer helt siden jeg var knøttliten. Hver gang jeg og venner ser filmen så brøler jeg at de må holde kjeft når den scenen kommer. Og snakker de i denne scenen blir jeg dritsur xD
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 23, 2010 6:04:02 GMT -5
Aaah. Ganske fengende den første låten egentlig Ikke noe jeg hører på til vanlig, men det er likevel gøy å ha hørt den^^ Ja! Den dansescenen er muhr! :3 Vel... av mitt eget valg av musikk, blir det noe episk filmmusikk. Det er fra en film jeg ikke har sett (the Rock), men musikken er... herlig^^ Jeg liker å bruke den som tillegg når jeg fektetrener på egenhånd.
|
|
|
Post by Elessar on Aug 23, 2010 15:48:15 GMT -5
Filmmusikken fra "the rock" var svært påvirkende sterk og melodiøs. Man kan føle den Den er faktisk svært god til fektetrening med venner eller egenhånd! Musikken fra "zorro" er et godt eksempel på god spansk musikk. Jeg liker det, jeg vil også si at jeg har spilt litt spansk gitar innemellom. Den første var ikke helt hva jeg hører på, men det er en flott sang for sin sjanger. Melodiøs, og med en romantisk tekst. Gitarsoloen som begynner fra 1:54 og ut til 2:22 er en av de som gitaristene setter høyt på lista for å lære etter å ha hørt Dette er mitt forslag til musikk, dette er fra et relativt ekstremt band... mens sangen er en heller flott og episk intro. Det har et topppunkt jeg bare elsker. Dette er virkelig en sang jeg verdsetter å ha når det er helt stille, og jeg slapper av for å føle musikken, tone for tone..instrument for instrument.
|
|
|
Post by Moriquendi on Aug 25, 2010 13:23:50 GMT -5
Egentlig er det slik at dere skal kommentere den rett over, men det er jo kjempeflott at dere tar dere tid til å kommentere flere^^ Det er veldig trivelig.
Jeg får følge eksempelet =) Jeg husker godt den scenen fra filmen, jeg også. Et eksempel på musikk som kjapt slår deg som spansk eller lignende.
The Rock.. er en veldig bra film. Den har til og med Sean Connery. Jeg får alltid frysning ved 1:29. Hans Zimmer kan sine ting =p
Jeg kan ikke si at jeg har hørt noe helt lignende fra Dimmu Borgir før, men jeg ble glad for det. Jeg synes ofte det kommer instrumentale perler fra black metal-band og lignende. Den er virkelig stemningsfull og episk, som du sier. Det er nesten slik at du bare må sitte stille og høre etter =)
Da kommer mitt: Jeg tenkte egentlig å legge ut sangen Guaranteed av Eddie Vedder fra den fantastiske filmen Into the Wild. Dessverre har den blitt tatt vekk fra youtube og det er bare ganske dårlige versjoner og cover igjen.. så dere får Society i stedet.
Jeg synes sangen har en veldig behagelig tone og en god tekst. Den kommer i tillegg fra en utrolig bra film jeg også er veldig glad i. Jeg vil anbefale å se deg og/eller prøve å få hørt Guaranteed =)
|
|
|
Post by Elessar on Aug 25, 2010 15:44:21 GMT -5
Det stemmer godt med at sangen har en god stemning.. og igjen, jeg som gitarist må skryte av gitarsoloen i sangen. Den er nytefull, du kjenner at den er original og den er akkurat pass lang nok.
Min neste sang er egentlig en trist en, med spenning. Har nylig sett filmen også, og det er en film som får deg virkelig til å tenke. Den handler om rus, offer og vinnere. Det er også en snev av sinnsykhet. Sangen er selvfølgelig digg.
|
|
|
Post by Moriquendi on Aug 31, 2010 12:05:51 GMT -5
Jeg har faktisk lurt på hvor den sangen er fra av og til. Den dukker jo opp i ny og ne i ymse videoer. Den er veldig flott. Jeg forbinder den stort sett med spennende ting som gjerne er tilknyttet forventing med et lite hint av noe som er litt skummelt. Men jeg ser for meg at det blir annerledes hvis en hører den i en slik setting. Jeg tror faktisk at første gang jeg hørte den var i en liten "trailer"-greie laget før aLEP '04. Episk er et annet ord jeg knytter litt til den sangen.
Min neste sang er viking-inspirert. Den er av det norske bandet Glittertind. Dette er vel å merke en av de ytterst få sangene som er på engelsk, men jeg er selv veldig glad i hele cd'en Landkjenning. De har stort sett ganske interessante tekster.
|
|
|
Post by LeStrange on Sept 13, 2010 15:41:04 GMT -5
Sangen over var festlig. Den fikk det totalt elendige humøret mitt litt opp ^^
Sangen her er av HIM. Den heter Gone With The Sin og er fiiiiin.
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Sept 15, 2010 5:11:07 GMT -5
Nice musikk! : D Glittertind sangen var en sånn humørboost ja! ^^
Og sangen fra HIM var også ganske fin. : 3 Ble liksom litt avslappet av å høre på den.
Da får jeg slenge på en video til med filmmusikk. Det er Crimson Tide main theme. Akk... gåsehudmusikk for min del i alle fall x)
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Sept 26, 2010 3:24:27 GMT -5
Btw, for de som måtte tvile... så nei. Jeg er ikke en kommunist... xD
|
|
|
Post by Moriquendi on Sept 30, 2010 4:14:27 GMT -5
LeStrange: Gone with the Sin er fin og avslappende. Jeg hadde faktisk ikke hørt finsk versjon før. HIM pleier stort sett å fungere slik i små mengder =)
Tor: Mektig instrumentalmusikk.. <3 Slikt er fantastisk å høre på og gåsehuden er sjelden langt unna. (Og nei, jeg tror ikke du er kommunist XD)
Beklager, jeg måtte XD
|
|
|
Post by LeStrange on Sept 30, 2010 10:57:28 GMT -5
LeStrange: Gone with the Sin er fin og avslappende. Jeg hadde faktisk ikke hørt finsk versjon før. Han synger engelsk der da men xD
|
|