|
Post by Tor/Athahal on Aug 23, 2010 5:53:14 GMT -5
Heisann. Det ser ut til at det er lite vanntilgang oppe ved lianvannet. Av denne grunn må vi diskutere oss fram i felleskap om hva vi skal gjøre, og om noen har utstyr (som vanndunker) som kan hjelpe oss. Hittil forslag: 1. kok vann fra lianvannet: Vi koker ganske enkelt vann fra lianvannet og venter til det er avkjølt før vi drikker det. 2. alle tar med seg sitt eget vann: Alle står for sin egen drikke i løpet av campingen. Det blir mye å ta med seg for hver enkelt, da en fort må regne med rundt en minimum 4 liter dagen (alt etter hva slags vær det er og hvor fysisk aktiv du er) Det er ikke uvanlig å drikke 1 liter vann etter en fekteøkt/treningsøkt. Igjen... bedre med for mye enn for lite. 3. Vi fyller opp vannbeholdere og tar med oss/spleiser på å kjøpe vann på større beholdere 4. En blanding (som naturlig nok virker som det beste): Alle tar med seg en viss menge vann for hver dag (til seg selv). I tillegg tar jeg og Daniel med oss noen dunker med vann (om ingen har det, må vi kjøpe vann for å ta med). Det vi eventuelt da mangler kan vi koke opp på stormkjøkken for å drikke. Hva synes dere? Hva bør vi gjøre? Har noen vanndunker vi kan bruke? Og om "nej, det har vi ei", er det enighet om at det er greit å spleise på kjøpevann? (trur de kommer i 5 eller 10 liters dunker) Syng ut!
|
|
|
Post by Daniel on Aug 23, 2010 7:30:25 GMT -5
Haha bra du satte opp denne tråden Tor, dette trengs virkelig og diskuteres. Vel jeg likte veldig godt alternativ 4, hvor alle tar med vann selv og hvor jeg og du Tor tar med vann i tilegg. Tror det kan være mest praktiske her, og om det trengs kan vi enten kjøpe mer vann på veien opp ditt eller koke som du har skrevet. Det er værtfall det jeg liker og syns vi burde gjøre. En annen ting og huske, når man tar med seg vann. Sørg for at det ikke drypper vann av flasken hvor en i sekken eller andre steder du legger den, da kan ting fort bli ødelagt XD.
|
|
|
Post by LeStrange on Aug 23, 2010 12:02:20 GMT -5
Syns folk kan ta med vann jeg. Hannah drikker ikke barnetissevann -.-
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 23, 2010 12:45:38 GMT -5
Hehe. Jah hannah. Vi skal ta med vann. Trur få av oss vil drikke slikt ulumskt vann som en finner der oppe. x) Spørsmålet er vel mest om vi skal spleise på noen dunker med vann, eller om det føles uaktuelt. (Om alle skal ta med seg sitt eget nødvendige vann kan ekstravekten fort komme opp i 8 kg ekstra... vann er tungt) Om vi kjøper noen fellesdunker så blir det mindre for hver enkelt å drasse med seg.
|
|
|
Post by Solveig on Aug 24, 2010 13:45:23 GMT -5
Vi har orientasjonsmøter på fredag, og på torsdag varer de til 12... så da ber jeg til den allmektige for at fredagsmøtet avsluttes på samme tidspunkt, for da er jeg frivillig til å ta sakene mine med opp til campen og gå ned til byen igjen for å hente vann etterpå.
|
|
|
Post by Tor/Athahal on Aug 24, 2010 18:08:30 GMT -5
Fantastico! Vi får krysse fingrene for at du er tidlig ferdig i så fall. Nå spørs det bare om det er noen som har noen dunker vi kan ha vann i. Hvis ikke må vi ned og kjøpe vann, så får vi dele på utgiftene etter overnattingen.
|
|
|
Post by Solveig on Aug 25, 2010 0:21:08 GMT -5
Om vi bare har dunker, hvor skal vi fylle på vann? Tviler på at vi får lov til å hente vann på kjøpesenter, så å dra hjem høres ut som det eneste alternativ, med mindre det er en kran noe sted O.o
|
|